Kreatív szakmák, 3D oktatás, de hol, és hogyan?

Biztosan Te is gondolkoztál már rajta, hogy milyen menő lenne egy olyan szakmát tudni ahonnan ma-holnap nem túrnak ki a robotok, és a gépesítés, valamint még jól is lehet vele keresni.

2017_1118190320_modelezes-tut-0.jpg

 

A kreatív szakmák pontosan ezért egyre nagyobb részt fognak kapni a jövő munkalehetőségei közt. Ezeket jóval nehezebb gépesíteni, mint versenytársaikat. Jelenleg nem is igen van rá technológia, hacsak a kezdődő MI-ket nem tekintjük vetélytársnak.

A következő kérdés Nyilván az, hogy hol és menyiért tudod elsajátítani a szükséges ismereteket?

 

Jó esetben az Internetes kurzusok segíthetnek, ám ezekből elég kevés található meg magyar nyelven.

Néhány évvel ezelőtt készítettem  egy közel 4 órás videósorozatot, melyben egy 3D karakter elkészítését , riggelését mutattam be. 

Az előzményvideókat itt találod: Minion Tutorial 1 (modellezés) , 2 (textúrázás-shading), 3 (riggelés)

 Ezt a sorozatot abszolút hiánypótlási céllal hoztam létre, ám nem szántam professzionális oktatóanyagnak, csakis hobbiból / szórakozásból készült.

A nagy nézettség és pozitív visszajelzések ellenére nem állt módomban folytatni a sorozatot, elsősorban időhiány miatt.
Természetesen kritikák is érkeztek bőségesen a korábbi anyagokra.

Ezekből és az előzményekből okulva ezúttal egy rendes tanmenet szerinti oktatást szeretnék megvalósítani, az alapoktól.

Ám előre jelzem, hogy nem szánom hivatalos oktatóanyagnak egyik cikkemet sem. 

Aki komplex A-Z-ig történő oktatásra vágyik javaslom keresse fel az adott szakirányoktatásával foglalkozó intézményt/ céget. Pl.: Masharray, 3D Home, Top School

A haladó szintű anyagoknak egyelőre be sem tervezem, mert nem szeretnék olyasmit ígérni ami idő hiányában teljesíthetetlen.

Az alapokat viszont gond nélkül át fogod tudni venni ha követed a cikksorozatomat!

További változás, hogy nem feltétlen szoftverspecifikus dolgokról szándékozok írni. Valamint az open source szoftverek irányába is szeretném kicsit terelni a figyelmet.

 

Az első cikk a hardware és szoftver környezetről, lehetőségekről ajánlásokról fog szólni.

Hamarosan érkezni fog, addig tessenek várni türelemmel!