Modellezés – Hardware és szoftver ajánlások

Tudjátok ahogy a szlogen tartja: Hardware? Szoftver? Dombó-Ware! No de a reklámot félre téve:

2017_1126215036_modelezes-tut-1.jpg

15 éve még elég merész vállalkozás volt egy otthoni gépen nekiállni a 3d animációnak, ill. modellezésnek. Mára szerencsére jóval több lehetőség adatik meg erre. Persze azért továbbra is elengedhetetlen kellék egy jól működő PC, vagy Mac a feladatra, valamint egy célszoftver amiben kényelemesen tudunk dolgozni.

Elég elterjedt tévhit, hogy a grafikusok, csak Mac-en dolgoznak. Manapság ez már inkább csak beidegződés mint tényleges praktikum.

Annyit azonban mindenképp javasolnék, hogy legyen a tarsolyunkban legalább egy 2 de inkább 4 magos (ha rendereket is akarunk készíteni) processzor, és minimum 2GB videó memória, hogy amikor dolgozunk jól lássunk mindent.

Ami szintén fontos ajánlás, hogy 8GB RAM-ot pakoljunk a rendszerbe bármilyen szoftvert is választunk. A pontos specifikációk természetesen minden szoftver estében le vannak írva a hivatalos oldalukon.

 

A modellezéshez alapvetően már elég egy beugró konfiguráció is. Manapság a játékok sokkal erőteljesebben fogyasztják a gépet, mint a legtöbb 3D szoftver. 

 

Ha már 3D szoftvereknél tartunk, nézz meg egy kicsit a palettát.

Kezdeném talán a legkézenfekvőbb megoldással amit manapság mi is használunk:

 

  • Blender – ingyenes, és szinte minden benne van ami a konkurensekben.

 

A következő szoftverek közül egyik sem ingyenes, vagy csak megkötésekkel az. (próba verzió szinte mindegyikből elérhető)
Az árakat úgy döntöttem nem is tüntetem fel, de általánosságban elmondható, hogy 25ezer és 1,5 millió Ft között mozognak.
A pontos árat a linkelt oldalakon találjátok meg.

 

  • Maya – Választható csak modellezési, csomag is, ill. teljes animációs és VFX szolgáltatásokkal (diákként vagy oktatóként 3 évig használható ingyen is – ill. bérelhető akár 1 hónapra pl. adott projekthez is)

 

  • A 3DS Max esetében is ugyanezek az árak, és opciók érhetők el.

 

 

  • Még tartja magát a Lightwave is ami szintén egyszeri befektetésként megvásárolható.

 

A fenti szoftverek mindegyike komplett modellezési, animációs és vfx csomag. Nem hivatalos letöltési linkeket nem áll módomban közzétenni, de megállítani úgysem tudok senkit.

Amennyiben nem szeretnénk animációval foglalkozni okos választás lehet egy direkt modellezésre készült szoftvert választanunk:

  • Silo – jól használható, kényelmes és praktikus modellező szoftver
  • Modo – kicsit robusztusabb megoldás, modellezéshez és rendereléshez is

 

A fenti paletta természetesen nem teljes, csak a legismertebbeket szerettem volna összeszedni.

 

A következő részben az alapfogalmakról lesz szó, aztán a modellezési előkészületekről, forrásanyagok jogszerű begyűjtéséről, és ez után végre nekikezdünk a modellezésnek.

A tartalomjegyzéket is ekkor teszem közzé, úgy látható lesz, hogy melyik héten mi fog következni.

Addig is jó szórakozást mindenkinek az egyes szoftverek kipróbálához.