Menü
weboldal készítés, webshop készítés cms webodlal készítés, cms telepítés, üzemeltetés, wordpress oldalak 3d modellezés, látványterv készítés 3d karakter dizájn, karakter tervezés,karakter modellezés 2d animáció, marketinganimáció,magyarázó animáció animáció készítés, 3d animáció 3d modellezés, 3d grafikai szolgáltatás webdizájn tervezés, webdesign készítés

Fénykard modellezése Blenderben

Első nekifutásra én egy egyszerű fénykard modell elkészítésére gondoltam.

 

2017_1209175838_saber1.jpg

 
Ezúttal Blenderben fogunk nekigyürkőzni. A szoftver beszerzéséről itt olvashattok.

Pár beállítás mielőtt nekiketzdünk:

A File/User Preferences / Input > Select with = Left!

 

2017_1209180008_fenykard_003.jpg

 

Mivel nem akarom az időt húzni így menet közben nézzük meg a szoftver használatának alapjait. Még idén írok egy rövid összefoglalót a leggyakoribb funkciókról, és fellelhetőségükről, ám most jó lenne már valami kézzelfoghatót is összehozni nemde?

 

Vágjunk bele!

 

Az alap elkészítése, egy objektumból:

 

Első lépésként töröljük ki a kockát amit a 3d nézetben látunk. (X - Delete)

 

A Shift+A lenyomásával, hívjuk elő a tárgykészítő menüt, válaszuk ki a Mesh/Cylinder opciót. 

A méreteit és beállításait egyelőre hagyhatjuk alapértelmezetten.

Ha elhelyeztük az objektumot, kézzel átméretezhetjük.

 

2017_1209180008_fenykard_004.jpg2017_1209180008_fenykard_006.jpg2017_1209180008_fenykard_007.jpg2017_1209180008_fenykard_008.jpg

 

Ezt az első panelen található méretező ikonnal, vagy az s billentyű megnyomásával tehetjük meg.

Ha csak egy adott tengely mentén szeretnénk méretezni az objektumot, az s után közvetlenül nyomjuk meg a kívánt tengely betűjelét. (x,y,z)

 

Ha nem szeretnénk kézzel megadni a mértet, akkor a numerikus billentyű használatával is megtehetjük. (pl.: 2 > kétszeres méret, 1.5 > másfélszeres, 0.5 > félméret, stb. )

A következő lépéshez át kell váltanunk komponens módba, amit a Tab kombinációval tudunk megtenni. Majd nyomjuk le a Ctrl+tab-ot és a megjelenő menüből válasszuk a Face módot. Ha ez sikerült jelöljük ki a legfelső face-t a modellünkön.

 

2017_1209180008_fenykard_010.jpg

 

Extrúdálás következik!

 

2017_1209180029_fenykard_013.jpg2017_1209180029_fenykard_017.jpg2017_1209180029_fenykard_020.jpg

 

Ezt az opciót az „e” billentyű megnyomásával tudjuk elérni. Automatikusan normál (jelenleg Z) irányba fogjuk tudni extrudálni a felső face-t. Természetesen a tengelyt, és a műveletet itt is megadhatjuk ha lenyomjuk a betűjelét. 

Tengelyeknél (x,y,z gombok) 

műveleteknél (g – grab/mozgatás , s – scale/nyújtás, r – rotate/forgatás)

 

2017_1209180048_fenykard_022.jpg2017_1209180049_fenykard_024.jpg2017_1209180049_fenykard_026.jpg 2017_1209180049_fenykard_030.jpg2017_1209180132_fenykard_034.jpg2017_1209180132_fenykard_036.jpg

 

A célunk az hogy az extrúdált face nyújtásával, és elmozgatásával megkapjuk a képen lévő alakzatot.

 

2017_1209180132_fenykard_038.jpg

 

Az alsó rész kialakítása.

 

A kard alsó részét egy újabb objektumból javaslom elkészíteni. Adjunk hozzá a jelenethez egy újabb hengert (Shift+A > Mesh > Cylinder), ám mielőtt elkattintanánk róla a bal oldali Tool panelen állítsuk a felosztását 24-re.

(A Tool panelt a „t” gombbal tudjuk előhozni)

Ha elkészült az új objektum méretezzük kicsivel nagyobbra a kard törzsénél. Majd váltsunk Face módba (Ctrl+Tab > Face). Jelöljünk ki két egymás melletti face-t, majd kettőt kihagyva újabb kettőt, egészen amíg körbe nem érünk az alakzaton.

A kijelölést megtartva nyomjuk meg az „e” (extrude) gombot, majd nyújtsuk meg az új faceket x,y irányba.

 

2017_1209180205_fenykard_063.jpg2017_1209180205_fenykard_066.jpg2017_1209180205_fenykard_068.jpg

2017_1209180205_fenykard_070.jpg

 

Az alsó szekció egyik új kiálló felületére kell készítenünk egy lyukat, amibe az övre illesztéshez szükséges gyűrű fog illeszkedni.

Ehhez maradjunk Face módban. Válasszuk az alsó és felső részét a kiálló felületnek, majd nyomjuk meg az „i” (inset) billentyűt. Az újonnan létrejövő faceket méretezzük át.

 

2017_1209180205_fenykard_072.jpg
 

Segítség lehet ha a scale eszközt átállítjuk Global beállításról Local space-be. (illusztráció a képen)

 

2017_1209180205_fenykard_074.jpg

 

A pontosság érdekében használjunk azonos értékeket az alsó és felső résznél.

Ezt úgy tudjuk elérni ha kézi nyújtás helyett az „s” megnyomása után választunk egy tengelyt (x,y), és beírunk egy számot a numerikus billentyűzeten. (pl.: 0.2)

Ha minkét felület elkészült, akkor az e betűt lenyomva extrudáljuk őket, majd a kijelölést meghagyva nyomjuk le a Ctrl+E kombinációt, és válasszuk Bridge Edge Loops műveletet.

 

2017_1209180206_fenykard_078.jpg2017_1209180206_fenykard_079.jpg

 

A rögzítő gyűrűt egy gyűrű objektumból tudjuk kialakítani.

Shift+A > Mesh > Torus (figyeljünk oda, hogy a Radius értékeket állítsuk át a bal oldali eszköz panel alján még azelőtt hogy kattintanánk! A cél hogy megfelelő vastagságú legyen az elem)

 

2017_1209180239_fenykard_083.jpg

 

Váltsunk face módba, jelöljük ki a felét, és töröljük ki. (x, vagy Delete) A két végpontot Edge módba váltva forgassuk enyhén egymás felé. (-30°,és 30°)

 

2017_1209180239_fenykard_086.jpg

2017_1209180239_fenykard_087.jpg2017_1209180240_fenykard_088.jpg2017_1209180240_fenykard_089.jpg

 

Nyomjuk le a Ctrl+E kombinációt, és válasszuk Bridge Edge Loops műveletet. Az új objektumot pozicionáljuk a korábban készített lyukhoz.

  

A markolat

 

Váltsunk Face módba! (Tab > Ctrl+Tab > Face) Jelöljünk ki a henger felületén 8 egymás melletti facet. Extrudáljuk és mozgassuk őket távolabb a hengertől.

 

2017_1209180240_fenykard_092.jpg2017_1209180240_fenykard_093.jpg2017_1209180240_fenykard_095.jpg

 

Az új kiemelkedés felső két face-én, nyomjuk meg az „i” gombot. Méretezzük az új faceket valamivel kisebbre, majd extrúdáljuk őket tovább, ezúttal vissza a henger irányába.

Ha kész vagyunjk a peremmel, hozzunk létre egy kockát (Shif+A > Mesh > Cube)

 

2017_1209180240_fenykard_098.jpg

 

Méretezzük (s – scale), és pozicionáljuk (g – grab) a mélyedés alsó részéhez. Mielőtt elkezdenénk másolni érdemes lehet Edit Komponens módba váltani. (Tab > Tab+Ctrl > Edge), és hozzáadni két edge loopot. (Ctrl+R+egér görgetés felfele). A középső két Edge loopot mozgassuk elfelé a hengertől, ezzel egy görbületzet adunk az alakzatnak ami így már illeszkedni fog a mélyedésbe.

 

2017_1209180240_fenykard_100.jpg

 

Ha ez is megvan másoljuk le az alakzatot (Shift+D), vagy használjunk Array módosítót.

 

2017_1209180309_fenykard_101.jpg2017_1209180309_fenykard_102.jpg

 

A markolat felső része:

Ezen rész kialakításához egy újabb művelet kell igénybe vennünk. 

Ez a Maya-ból már jól ismert Insert Edge Loop művelet, ami itt is megtalálható. 

A használathoz Edge módba kell váltanunk (Ctrl+Tab > Edge) A loop beillesztés Ctrl+R kombinációval csalható elő. Mielőtt kattintanánk az egér görgetővel állítható a beillesztendő lopok száma.

 

2017_1209180309_loop8_1.jpg2017_1209180309_loop8_2.jpg2017_1209180309_loop8_3.jpg

 

Én javaslom, hogy kijelölés elejtése nélkül rögtön alkalmazzuk az új edgekre a Bevel funkciót. (w > Bevel) A kurzor mozgatásával állítható a mérete.

 

2017_1209180309_loop8_4.jpg2017_1209180309_loop8_5.jpg

 

Szintén a kijelölést meghagyva nyomjuk meg az „e” gombot. (extrude), majd az újonnan létrejövő felületet nyujtsuk meg az x és y tengely mentén (1.2X-es méretre) a scale eszköz (s) és a tengelyrögzítés igénybevételével.

Először az egyik, aztán a másik tengely irányába.

 

2017_1209180309_loop8_8.jpg

 

A kritikus műveletekkel ezel végeztünk is. A jobb megjelenés érdezében két módosítót is érdemes alkalmaznunk még.

Először egy Bevel, majd egy Subdivision surface módosítót adjunk hozzá a jobb oldali Módosítók panelről. (illusztráció a lenti képeken)

 

2017_1209180309_subdiv_1.jpg2017_1209180309_subdiv_2.jpg2017_1209180309_subdiv_3.jpg

A módosítók értékeit állítsuk be a képen látható módon. (Angle mód, 30°, Subdivisions(Views+Render) = 2)

 

2017_1209180309_subdiv_4.jpg

 

Ezzel el is készült a fénykard modellünk. Ha szeretnénk egyben elmozgatni akkor jelöljük ki az összes objektumot ("a" betű kétszeri megnyomása) és nyomjuk meg a Ctrl+G gombot, amivel egy csoportba foglalhatjuk őket.

Ha esetleg azt tapasztaljuk, hogy valamelyik objektum eltérően mozog, vagy forog mikor a csoportot mozgatjuk, akkor a kérdéses objektumot kijelölve, nyomjuk meg a Ctrl+A gombot, majd fagyasszuk le a Location, és Rotation értékeit.

Az alapmodell ennyi lenne. Tobvábbi részleteket majd egy következő oktató cikkben állítunk be.

Addig is az erő legyen veletek!

3d modell fénykard blender tutorial blender modellezés 3d modellezés belnderben blender oktatás blender oktatóanyag 3d grafika blender blender tutorial magyarul 3d modellezés magyar magyar tutorial modellezés magyar blender oktatásstart wars modellezés star wars fénykardstar wars 3d fénykard3d fénykard


Szólj hozzá Te is!
ablak bezárása ikon

Kérlek add meg valamely elérhetőséged, és hamarosan felvesszük veled a kapcsoaltot!

Csomag kiválasztva []

Kérlek add meg a neved!
Kérlek add meg az e-mail címed!
Kérlek add meg az e-mail címed!
Kérlek írd meg az üzeneted!
Érdeklődés Jelzése!